Monday, April 25, 2011

nikmat di tarik sementara..

Pengalaman berada di Selangor Specialist h0spital (KPJ Selangor) selama 2mggu merupakan 1 pengalaman yg tidak mungkin saya lupakan.. saya di rawat 0leh 4 0rg d0kt0r pakar yang memberikan perkhidmatan yang terbaik.. Setiap hari pasti akan meluangkan masa untuk melawat saya di wad untuk tahu perkembangan semasa saya.. nurse2 yang sentiasa menjaga dan mengambil berat tentang saya dan sentiasa murah dengan senyuman.. memang terbaek.. saya ingat lagi peristiwa di mana tiub yang menyambungkan peparu kiri saya ke sebuah mesin tercabut.. masa 2 darah dah penuh kat lantai bilik saya.. saya panic tetapi nurse memang pandai mengawal situasi agar saya tidak panic.. saya terus di bawa XRAY kerana peparu kiri saya masih tidak n0rmal.. alhamdulillah semuanya 0k n tiada masalah..

Hilangnya nikmat berjalan, bercakap dan gagal menggunakan tangan amat menyeksakan.. tetapi saya bersyukur kerana masih bernyawa sedangkan sesiapa saja yang melihat keadaan kereta saya masa itu, kebanyakkan menyangka saya tiada lagi.. 1st time kakak saya melihat kereta saya p0n jatuh terduduk kerana d tempat duduk saja dah penuh dengan darah.. saya hanya mampu terbaring sahaja semasa di h0spital.. kaki saya tidak b0leh di bengk0kkan.. tangan saya tidak b0leh diangkat.. dua hari saya tidak boleh bercakap seperti bisu.. rasa ganjil sangat c0z selama ini b0leh berjalan, mampu menggunakan tangan, mampu t0k bercakap.. barulah saya tahu bagaimana rasanya 0KU di luar sana.. banyak benda yang saya nak buat terbatas..

Pengalaman duduk di rumah juga 1 pengalaman yang tak mungkin di lupakan.. bukan senang nak jaga 0rang sakit lebih2 lagi seperti saya yang tak mampu bergerak n urus diri sendiri.. walaup0n mempunyai kerusi r0da dan t0ngkat tapi saya gagal menggunakannya kerana kaki saya tidak b0leh di bengk0kkan.. jadi saya xb0leh duduk atas kerusi r0da.. nak guna t0ngkat.. jauh sekali r.. terpaksa tukar bilik dengan abang cz saya tidak mampu naik tangga untuk ke bilik saya.. family saya terpaksa upah 0rang gaji untuk jaga saya c0z mereka semua perlu bekerja setelah cuti lama menjaga saya di h0spital.. sebelum pergi kerja, ayah saya akan dukung saya untuk baring depan TV agar saya tidak b0ring hanya berbaring dalam bilik.. Bersyukur sangat mempunyai keluarga yang sentiasa amik berat tentang saya..

No comments:

Post a Comment